Wszystkie teksty o dostosowaniu szablonu/motywu dotyczą bardzo uniwersalnego motywu Awesome Inc. z wieloma możliwościami wprowadzania zmian (nie w każdym motywie można zmienić na przykład tło postów czy tło bocznej kolumny). Awesome Inc. umożliwia utworzenie strony posiadającej 1, 2, 3 lub 4 kolumny, z obrazem w tle, z nagłówkiem lub bez.

27 marca 2021

Blogger - ustawienie obok siebie zdjęć w poście

 Pod jednym z tekstów pojawiło się pytanie w komentarzu: czy można dodać w tekście zdjęcia obok siebie, nie tworząc  kolażu? Tak. Można to zrobić.
- Należy postawić kursor w miejscu, w którym ma znaleźć się pierwsze zdjęcie; kolejny krok: dodać zdjęcie - jeśli Blogger ustawi je na środku, trzeba je przesunąć w lewą stronę i zmniejszyć, jeżeli jest zbyt duże (Blogger domyślnie ustawia rozmiar, musi być miejsce dla kolejnego obrazu); po dodaniu obrazu poniżej ↓ zmniejszyłam go do rozmiaru "mały".


 
 
 
- Obok dodanego zdjęcia (z prawej strony) trzeba postawić kursor i dodać kolejny obraz. Zdarza się, że wskakuje on niżej, trzeba go zmniejszyć (do rozmiaru pierwszego obrazu); przed nim postawić kursor i kliknąć klawiszem Backspace.
 


 

Taki ↓ jest efekt wstawienia trzech obrazów obok siebie, odstępy między nimi można zmniejszać lub powiększać.
 

___
 

Wszystkie teksty dotyczące dodawania grafiki w tekście posta i do paska bocznego mają etykietę "dodawanie zdjęć/obrazów".
 
Poniżej ↓ dodałam 3 obrazy obok siebie, w inny sposób.
Dodałam 1. obraz, zmniejszyłam do rozmiaru Mały, ustawiłam z lewej strony;
2. obraz Blogger dodał niżej (pod 1. obrazem)
- zmniejszyłam 2. obraz do rozmiaru 1. obrazu (Mały), 
- kliknęłam na 2. obrazie prawym klawiszem myszy, wybrałam opcję "kopiuj",
- postawiłam kursor obok 1. obrazu (z prawej strony) 
- kliknęłam prawym klawiszem myszy, wybrałam opcję "wklej", 
po skopiowaniu i wklejeniu obrazu, ten który Blogger dodał niżej - usunęłam; 
metodą kopiuj-wklej dodałam  ten sam 2. obraz jako 3. w tym samym rzędzie.

I -->

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Działa. Przed chwilą, we wpisie powyżej, dodałam obok siebie 3 obrazy, można to zrobić także innym sposobem, niż opisany wcześniej (nad obrazami napisałam jak to zrobiłam).

      Usuń