Wszystkie teksty o dostosowaniu szablonu/motywu dotyczą bardzo uniwersalnego motywu Awesome Inc. z wieloma możliwościami wprowadzania zmian (nie w każdym motywie można zmienić na przykład tło postów czy tło bocznej kolumny). Awesome Inc. umożliwia utworzenie strony posiadającej 1, 2, 3 lub 4 kolumny, z obrazem w tle, z nagłówkiem lub bez.

6 czerwca 2020

Blogger (nowy interfejs) - tekst i tło gadżetów na pasku bocznym, tło stopki, tło nagłówka

W tekście o zmianie i dostosowywaniu szablonu bloga napisałam jak wybrać liczbę kolumn na stronie, jak ustawić szerokość każdej bocznej kolumny przeznaczonej na gadżety (zdjęcia/obrazy, tekst, archiwum, listę etykiet, listę czytelniczą i inne).
TU napisałam jak rozwinąć listę zaawansowanych ustawień, żeby móc przejść do kolejnej pozycji. W tym samym tekście jest też o szczegółach dokonywania wyboru kolorów (także niestandardowych).
W tekście poniżej:
  • tło bocznych kolumn
  • tło gadżetów
  • kolor linków do gadżetów
  • tekst gadżetów (czcionka, grubość, rozmiar i kolor tekstu)
  • tytuł gadżetu - ustawienia
  • tekst i tło kart (gadżet "strony")
  • stopka (ustawienie koloru tła stopki i koloru tekstu)
  • pager (ustawienie koloru tła wąskiego paska znajdującego się pod postami)
  • tło nagłówka, czcionka i kolor tytułu bloga
..
..
Tło bocznych kolumn nie musi być takie samo jak tło postów (nie dotyczy to wszystkich motywów). Żeby określić jak ma wyglądać, żeby przejść do ustawień, trzeba w panelu nawigacyjnym Bloggera kliknąć MOTYW, a następnie DOSTOSUJ.


Otworzy się PROJEKTANT MOTYWÓW BLOGGERA, z prawej strony jest podgląd bloga (każda wprowadzona zmiana będzie widoczna, blogger otoczy czerwoną ramką obszar, którego dotyczy zmiana).
Tu trzeba wybrać opcję ZAAWANSOWANE.
..
..

Kliknięciem na suwak wybrałam tło przezroczyste (tłem paska jest tło strony).
Zmianę trzeba zapisać przyciskiem ZAPISZ (w prawym, dolnym rogu).
..
..
TŁO GADŻETÓW.

W moim przypadku tłem gadżetów jest tło strony (tu też wybrałam opcję "przezroczyste"). Ustawiłam tylko kolor obramowania i skosu (na obrazie trochę zasłania go czerwona ramka Bloggera, która ma przypominać, o który obszar chodzi).
Zmianę trzeba zapisać przyciskiem ZAPISZ (w prawym, dolnym rogu).
..
..
LINKI DO GADŻETÓW (ustawienie dotyczy tej samej kolumny bocznej otoczonej ramką, widoczną na zrzucie ekranu powyżej).
TU ↑ Blogger daje możliwość ustawienia innego koloru dla już odwiedzonego linku i możliwość zmiany koloru po najechaniu myszką na link.
Zmianę trzeba zapisać przyciskiem ZAPISZ (w prawym, dolnym rogu).
..
..
TEKST GADŻETÓW.

W tym miejscu można wybrać czcionkę, ustawić grubość, rozmiar i kolor tekstu, który pojawi się w bocznym pasku (np. podpis/opis pod zdjęciem (gadżet OBRAZ)).
Zmianę trzeba zapisać przyciskiem ZAPISZ (w prawym, dolnym rogu).

..
..
TYTUŁ GADŻETU.
Dodając do bocznej kolumny obraz lub tekst można wpisać tytuł (choć nie trzeba).
Dokonaną zmianę czcionki czy koloru tekstu należy zapisać przyciskiem ZAPISZ (w prawym, dolnym rogu).
..
..
TEKST KART - dotyczy gadżetu STRONY pod nagłówkiem.

Można tu wybrać rodzaj i wielkość czcionki, pogrubienie, kursywę i kolor tekstu (po kliknięciu na wybraną stronę - kolor się zmienia (ja wybrałam kolor tekstu: czarny; kolor po zaznaczeniu (po wejściu na konkretną stronę): biały).
Dokonaną zmianę czcionki czy koloru tekstu należy zapisać przyciskiem ZAPISZ (w prawym, dolnym rogu).
..
..
TŁO KART - dotyczy gadżetu STRONY pod nagłówkiem.

U mnie tłem kart jest tło strony (wybrałam tło przezroczyste), zrezygnowałam też z obramowania (wybrałam przezroczyste). Ustawiłam tylko kolor po zaznaczeniu tzn. kolor tła dla aktualnie otwartej strony.
Dokonaną zmianę należy zapisać przyciskiem ZAPISZ (w prawym, dolnym rogu).
..
..
Ten sam gadżet STRONY dodany w pasku bocznym wygląda inaczej (na zrzucie ekranu otoczyłam go czerwoną ramką). Obowiązują go ustawienia dla gadżetów dodanych do paska bocznego. Więcej o tym gadżecie i dodawaniu stron - napisałam tu.
..
..
STOPKA - ustawienie koloru tła stopki i koloru tekstu.
..
..
PAGER - ustawienie koloru tła wąskiego paska znajdującego się pod postami, na dole strony.
..
..
Tło Nagłówka - żeby ustawić właściwy kolor trzeba w zaawansowanych ustawieniach kliknąć na TYTUŁ BLOGA i wybrać tło nagłówka; w tym samym miejscu wybiera się też czcionkę i kolor tytułu.
 

Zmiany trzeba zapisać przyciskiem ZAPISZ (w prawym, dolnym rogu).
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz