Wszystkie teksty o dostosowaniu szablonu/motywu dotyczą bardzo uniwersalnego motywu Awesome Inc. z wieloma możliwościami wprowadzania zmian (nie w każdym motywie można zmienić na przykład tło postów czy tło bocznej kolumny). Awesome Inc. umożliwia utworzenie strony posiadającej 1, 2, 3 lub 4 kolumny, z obrazem w tle, z nagłówkiem lub bez.

20 sierpnia 2020

Komentowanie (wstawianie emoji, kursywa, podkreślenie, pogrubienie tekstu)

 Pisałam ostatnio o odstępach w postach i dodałam, że nie zdziwię się, jeśli następnego dnia będzie inaczej i tak się stało. Domyślne odstępy się nie zmieniły, zmieniła się nazwa ustawienia (było Paragraph - jest Akapit).
 Nowości wprowadził też WordPress i wszystkim narzekającym na Bloggera polecam podjęcie próby zaprzyjaźnienia się z WP. Było nie najlepiej, jest fatalnie. O jasności nie ma mowy. 
 Po przeniesieniu się (z WP) na nową blogspotową stronę (zapraszam) zdecydowałam, że przez pewien czas będę informowała o nowym tekście w nowym miejscu i dziś próbowałam to zrobić, i pozostało mi jedno wrażenie: ktoś bardzo się starał, żeby skomplikować, wręcz utrudnić. Z uśmiechem wróciłam do Bloggera, który mam nadzieję nie wpadnie na podobne pomysły.
...
...
 Być może osobom komentującym wpisy na bloggerowych stronach przyda się informacja o tym, jak pogrubić i podkreślić napisany tekst, jak zastosować kursywę, czy wstawić uśmiechniętą buźkę i link. Żeby to zrobić trzeba dodać co nieco z języka html.

Pogrubienie tekstu
Przed tekstem wpisać: <b>
Po ostatnim pogrubionym słowie wpisać: </b>
Przykład:
Zapis:
Zacytowałam wiersz <b>"Pająk i mucha"</b>
 
Efekt po opublikowaniu komentarza:
Zacytowałam wiersz "Pająk i mucha".

Kursywa
Przed tekstem wpisać: <i>
Po ostatnim słowie wpisać: </i>
Przykład:
Zapis:
Zacytowałam wiersz: <b>"Pająk i mucha"</b>: <i>Prawa są nasze jako pajęczyna: bąk się przebije, a na muchę wina.</i>
 
Efekt po opublikowaniu komentarza:
Zacytowałam wiersz "Pająk i mucha": Prawa są nasze jako pajęczyna: bąk się przebije, a na muchę wina.
Podkreślenie
Przed tekstem wpisać: <u>
Po ostatnim słowie wpisać: </u>
Przykład:
Zapis:
Zacytowałam wiersz: <u>"Pająk i mucha"</u>
 
Efekt po opublikowaniu komentarza:
Zacytowałam wiersz "Pająk i mucha".
Link
Żeby wstawić link w komentarzu trzeba wpisać: 
<a href="tu wkleić lub wpisać link"><b>tu wpisać tekst, na który kliknie czytający, żeby przejść na wpisany lub wklejony adres internetowy</b></a>

W zapisie powyżej tekst, pod którym jest schowany link będzie pogrubiony, zapis bez pogrubienia wygląda tak:
<a href="link URL strony">tekst, który będzie widoczny</a>
W komentarzu ↓ do tego wpisu pokazałam efekt.  
 
 
 
 Żeby w komentarzu była widoczna emotikonka trzeba wpisać kod - początek zawsze ten sam: &# na końcu zawsze jest średnik ; (Blogger interpretuje kod html, jeżeli widzi błąd - informuje przed opublikowaniem komentarza):
😍   &#128525;
😊   &#128522;
😎   &#128526;
😰   &#128560;
😷   &#128567;
😁   &#128513;
🌼    &#127804;
...
...
...
...
 

2 komentarze:

  1. Wkleiłam link do strony głównej, wpisałam tekst blogger krok po kroku (po kliknięciu na tekst otworzy się strona, której URL został wklejony).
    Efekt: blogger krok po kroku

    OdpowiedzUsuń