Wszystkie teksty o dostosowaniu szablonu/motywu dotyczą bardzo uniwersalnego motywu Awesome Inc. z wieloma możliwościami wprowadzania zmian (nie w każdym motywie można zmienić na przykład tło postów czy tło bocznej kolumny). Awesome Inc. umożliwia utworzenie strony posiadającej 1, 2, 3 lub 4 kolumny, z obrazem w tle, z nagłówkiem lub bez.

7 kwietnia 2021

Wybór kolorystyki strony, postów, nagłówka; kod szesnastkowy koloru

 
 O wyborze kolorystyki już TU pisałam. Dziś chcę uzupełnić tę informację. Blogger umożliwia wybór z palety barw, można też pominąć wyszukiwanie i wpisać kod szesnastkowy konkretnego koloru. Korzystam czasem ze strony, na której właściwy kod znajduje się szybko, możliwy jest też wybór koloru ze zdjęcia.
 
Blogger
MOTYW ➝ DOSTOSUJ
 Wyboru koloru (tekstu, tła: strony, postów, nagłówka, bocznej kolumny, gadżetów, stopki) dokonuje się dla każdego obszaru w różnych punktach menu motywu, ale zawsze w ten sam sposób: Blogger pokazuje kilka wybranych przez siebie kolorów, jeśli nie ma wśród nich tego, którego szukamy, klikamy DODAJ i pojawia się więcej opcji. Stąd można przejść dalej, do palety barw (klikając na +), pod nią jest miejsce na wpisanie/zmianę kodu szesnastkowego koloru ↓ .
 


Kod szesnastkowy koloru
 Na stronie, o której wspomniałam (www.imagecolorpicker.com) ↓ są dwie możliwości znalezienia koloru i określającego go kodu szesnastkowego: wybór z palety barw i wybór koloru ze zdjęcia.
 
 Korzystając z zakładki "Pick Color From Image" ↑ można przesłać dowolne zdjęcie m.in. z dysku komputera.
 Na stronie jest obraz, a obok niego przycisk do zmiany (zastąpienia go innym obrazem). Ja dodałam pana z fajką ↓ , pod nim widoczna jest paleta barw utworzona z kolorów obrazu. Pokazałam poniżej jak dodać inne zdjęcie.
 

 A to ↓ kolejny obraz, którego użyłam. Kliknęłam na niebo i obok zdjęcia wskoczył niebieski i kod szesnastkowy tego koloru.
 
 Po kliknięciu w innym miejscu ↓ pojawia się wybrana barwa i właściwy dla niej kod.
 
 Klikając na kwadrat z wybranym kolorem można zobaczyć jego różne odcienie w zakładce "Color Picker".

 Dzięki możliwości dodania zdjęcia można ustalić jaki kod szesnastkowy ma na przykład tło własnej strony. Po zmianach kolorystyki motywu powrót do wcześniejszych ustawień będzie szybszy.
 

 Dodanie zdjęcia/obrazu można pominąć i przejść do zakładki "Color Picker". Tu z palety barw ↓ trzeba wybrać kolor, na nim będzie pokazany kod szesnastkowy ↓ . Ja wybrałam zieleń. Pod paskiem z tym kolorem (po zjechaniu niżej), są dwa paski z jego różnymi odcieniami. Po najechaniu myszką na jeden z nich pojawia się kod szesnastkowy.
 
____
 
Wracam do Bloggera.
Po wpisaniu kodu szesnastkowego wybranego przeze mnie koloru, widać go w okienku barw. Zmianę trzeba zapisać.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz