Wszystkie teksty o dostosowaniu szablonu/motywu dotyczą bardzo uniwersalnego motywu Awesome Inc. z wieloma możliwościami wprowadzania zmian (nie w każdym motywie można zmienić na przykład tło postów czy tło bocznej kolumny). Awesome Inc. umożliwia utworzenie strony posiadającej 1, 2, 3 lub 4 kolumny, z obrazem w tle, z nagłówkiem lub bez.

4 sierpnia 2021

Blogger - utworzenie kopii treści bloga

 

 Kopia treści bloga zawiera posty, strony (z zamieszczonymi obrazami) i komentarze.
 Żeby utworzyć kopię trzeba: 
- wejść w USTAWIENIA ↓ w panelu nawigacyjnym Bloggera,
- w punkcie Zarządzaj blogiem trzeba kliknąć na Utwórz kopię zapasową zawartości,
- w oknie, które się otworzy należy kliknąć POBIERZ i zapisać plik na dysku komputera.
 
___
___

 Pobrany dokument zapisuje się w formacie XML (tak wygląda ⟶ zapisany na dysku komputera). Po kliknięciu prawym klawiszem myszy można wybrać program, który go otworzy. W opcji Otwórz za pomocą jest między innymi Notatnik. Dokument otwiera też przeglądarka.
 Poniżej pokazałam jak wygląda plik otwarty za pomocą Notatnika, trochę łatwiej znaleźć własne słowa na podglądzie w przeglądarce; Mozilla Firefox pokazuje kolejne wpisy i komentarze oddzielone odstępem.
 
 
  Myślę, że kopię zapasową treści swojej strony warto od czasu do czasu pobierać. Zdarzyło mi się przez "chwilę" mieć obawy, że straciłam to, co napisałam na swojej stronie. Dlaczego? Napisałam o tym TU.
  Ten sam plik może być zaimportowany np do WordPress'a, przy okazji napiszę jak to zrobić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz