Wszystkie teksty o dostosowaniu szablonu/motywu dotyczą bardzo uniwersalnego motywu Awesome Inc. z wieloma możliwościami wprowadzania zmian (nie w każdym motywie można zmienić na przykład tło postów czy tło bocznej kolumny). Awesome Inc. umożliwia utworzenie strony posiadającej 1, 2, 3 lub 4 kolumny, z obrazem w tle, z nagłówkiem lub bez.

11 maja 2022

Blogger - jak dodać post z Twittera do wpisu na blogu


 Pisałam ostatnio o jednym ze sposobów umieszczania we wpisie filmu z YouTube. Zapomniałam wtedy dodać, że korzystając z tej metody okno video jest większe, z możliwością regulacji głośności i widocznymi innymi narzędziami odtwarzacza (tę informację już dodałam do tekstu). 

 
 Do wpisu na własnej stronie można dodać post opublikowany na Twitterze. Kolejne kroki:
- kliknąć na ··· znajdujące się w prawym rogu tweeta;
- otworzy się okno, w którym trzeba kliknąć ZAMIEŚĆ TWEETA;
- w kolejnym oknie Twitter pokaże kod do skopiowania, trzeba tu kliknąć COPY CODE (po tym kliknięciu pojawi się małe okienko potwierdzające skopiowanie kodu). 

 Skopiowany kod HTML trzeba wkleić do tworzonego wpisu.
 Na chwilkę trzeba przejść z Widoku tworzenia na Widok HTML
 Po kliknięciu na pierwszą ikonę ✎ na pasku narzędzi ↓ (pod tytułem dodawanego wpisu) otworzy się małe okienko, w którym trzeba kliknąć na : < > Widok HTML ↓ .
 

  Po kliknięciu na < > Widok HTML zobaczymy zapis w języku html ↓ - pod tym zapisem, na końcu (lub w innym miejscu, w którym ma się znaleźć), trzeba wkleić skopiowany kod osadzenia.
 Ja wkleiłam na końcu wpisu ↓ : 2 kody do 2. tweet'ów (wklejone kody są zaznaczone kolorami: żółtym i zielonym).
 
  
 Powrót do widoku tworzenia po dodaniu kodu: po kliknięciu na pierwszą ikonę ✎ na pasku narzędzi ↓ (pod tytułem dodawanego wpisu) otworzy się małe okienko, w którym trzeba kliknąć na : 
 ✎ Widok tworzenia.  
___
___
 
 Poniżej dwa udostępnione przeze mnie tweety: ze strony Kuferek Lucyny i ze strony Onetu; w treści są linki zamieszczone przez osoby piszące tweeta - kliknięcie przeniesie czytającego na właściwą stronę.
___
___
___
___
___
___

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz