Wszystkie teksty o dostosowaniu szablonu/motywu dotyczą bardzo uniwersalnego motywu Awesome Inc. z wieloma możliwościami wprowadzania zmian (nie w każdym motywie można zmienić na przykład tło postów czy tło bocznej kolumny). Awesome Inc. umożliwia utworzenie strony posiadającej 1, 2, 3 lub 4 kolumny, z obrazem w tle, z nagłówkiem lub bez.

2 czerwca 2020

Blogger (nowy interfejs) - dodanie zdjęcia/obrazu do posta, ustawienie obok tekstu

O dodawaniu zdjęć/obrazów do postów już pisałam TU (archiwum strony jest w prawej kolumnie). Wspomniałam jak umieścić obraz pod lub nad tekstem. Dziś krótka informacja uzupełniająca.
Obraz można ulokować także obok tekstu. Można to zrobić po lub w trakcie pisania posta:
- należy w wybranym miejscu postawić kursor (ja postawiłam go przed tekstem, przed literą "O" - zrzut ekranu nr 1);
- kliknąć na ikonkę "WSTAW OBRAZ";
- wstawić obraz (o tym jak dodać obraz z komputera, z adresu URL i z albumu zdjęć wcześniej dodanych do bloga - napisałam  TU, we wspomnianym wyżej tekście);
- ustawić położenie: po lewej lub po prawej stronie (zrzut ekranu nr 2);
- ustawić rozmiar (więcej o tym jak ustawić rozmiar w nowym edytorze napisałam TU).

Żeby dodać podpis należy kliknąć na obraz, otworzy się małe okienko, w którym należy kliknąć  właściwą ikonę: podkreślona litera A).

Poniżej kolejne etapy dodawania obrazu:

zrzut ekranu nr 1:
kursor postawiłam przed tekstem, następnie wstawiłam obraz.


zrzut ekranu nr 2: obraz wskoczył na środek, kliknęłam na niego / w małym okienku, które się pojawiło kliknęłam na "przesunięcie w prawą stronę".

zrzut ekranu nr 3: efekt końcowy (ostatecznie, przed publikacją tekstu, przesunęłam obraz na lewą stronę).


 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz